Ragnhild Røyseng -

I dag har jeg hvert på E@ sammen med noen arbeidskollegaer for å treffes før vi samles på jobb igjen :)
Da jeg kom hjem sykklet jeg med Lucas for første gang, vi dro til mamma.. Han var faktisk flink om jeg ba han fortsette å gå og rose han etterpå. Men på turen hjem nyttet det ikke, da måtte jeg sti av sykkelen å gå hjem..
Han sprang jo nesten hele veien til mamma, så han ble vell sliten da ;)

Rett etter vi kom hjem satte jeg på Jillian Micaels DVD'n min å kjørte igang kroppen med den:) Tok meg en dusj og ryddet i bokhyllene etterpå. Kjøpte meg tre nye bøker(på engelsk) som jeg gleeder meg til å lese..

Alle disse bøkerne er trilogier trooor jeg. Så skal se om jeg liker dem før jeg kjøper de andre.. De har allefall blitt anbefalt drøssevis av ganger, så dette tror jeg blir bra :D

I dag gjorde jeg ikke stort fra dagen av.. Trente litt uttpå ettermiddagen til jeg fikk en telefon fra pappa at tanten hans helt fra Australia hadde kommet på besøk. Derfor ville de ute å spise på Perrongen med hele gjengen, og jeg fikk også komme :) Kjempetrivelig dame var hun. Gøy å få en Australer til Norge :)

Det er ikke stort mer å gjøre i dag, så skal slenge meg ned på soffaen med Lucas å se Supernatural.. GIkk meg en kveldstur med han også, så han er klar for leggetid nå!

Tullingen min ♥

I går var jeg somsagt på besøk hos søskebarnet mitt, Cathrine :) Vi dro en tur på byen først, spiste Thai-mat og ventet til samboeren hennes skulle bli ferdig på jobb så han fikk sjøss hjem fra meg samtidig, så slapp han å bruke penger på taxi..
Vi tre pratet og lo noen timer før Andreas skulle på Gaming til en kompiss.. Også lagde jeg og Cathrine oss Taco og Is med jordbær til dessert :)

Naaaam ^^

Også prøve jeg Dolce Gusto maskinen dems, denne var kjempegod :)

mmm, dessert :)

Den ene kattungen slo seg ned på spisebordet..

Mora og den andre kattungen på stolen..

Også ble det Linda's bursdag i dag, 23 år.

Dette ble bursdagskortet til henne, som jeg lagde selv:

Dette er ungdomsgjengen:

En hel gjeng tullinger ;)

I går var jeg hele dagen hos mamma. Så fikk ikke blogget.. I dag stikker jeg på byen med mitt kjære søskenbarn, Cathrine:) Også skal vi hjem hos henne på jentekveld :D
Kommer ikke til å blogge mer i dag, men i morgen kommer det ett innlegg av 2 grunner.. Min bestevenninne Linda fyller 23 år også legger jeg sikkert ut litt bilder fra dagen i dag om jeg tar noen bilder ;)

I dag kom mamma og Tore hjem. Fikk servert ørret hos dem i dag, og det var godt som vanlig :)
Jeg og mamma gikk oss en tur til mormor og morfar etterpå, pratet litt der og gikk hjem igjen. Fikk også lest en del da jeg var hos mamma, også kom Silje og Vegard innom.
Det kom en pakke til Silje i dag som hun hentet hos meg, så da slo de to fluer i en smekk på turen hit..

Nå har jeg trent, dusjet og skal slå meg ned på pc'n en stund.. Lesing blir det nok også litt senere ;)

I dag har jeg hvert på kino med Sanna. Hun kom nettopp hjem fra Hellas og vi har ikke sett hverandre på hverfall 1 mnd.
Det ble slik at vi så Istid 4. Handlingen var bra, men savnet humoren.. Litt latter var det, men ikke nok som de andre Istidfilmene.. Likte Sid's bestemor, hun var jo noe for seg selv.. Likte også sangen i slutten og dansingen, den var kuul ;)

Nå er jeg så skrubbsulten at jeg har vondt i magen, så jeg har lagd meg Toast.. Snart skal jeg trene litt.. Og slappe av resten av dagen.. Solen var her en stund idag, men ikke nok til å få solt seg for min del..
Håper været blir mer langvarig sol i morgen, da stikker jeg ned til mamma å låner altaen hennes ;)

Fikk svar på blodprøvene jeg tok på torsdag i dag. Heldigvis var det ikke annet enn jern og c-vitamin mangel. Så jeg dro på apoteket med min søster for å kjøpe c-vitaminer og mer jern. Kjøpte jern i Sverige, men fant ut at jeg kjøper en backup fordi jeg hadde 30% på kjøpet denne gangen.

Da kan jeg endelig begynne å trene som normalt igjen, men på kveldstid noen dager fremover, det er da jeg ikke kjenner slappheten, svimmelheten og hodepinen.
Så jeg er veldig glad for at det ikke var noe annet.. Virus eller noe slikt.

Nå har jeg lagd meg kremet viltsuppe og skal se litt tv-serier.. Trening blir det i kveld :D

I dag er det 1 år siden Norges værste terrorangrep skjedde.. I hele dag har det falt masse tårer fra himmelen, og det gjør det fortsatt..
Dagen i dag skal minnes om de tapte sjeler, de berørte og alle deres familie..

Jeg håper de overlevende får livet sitt tilbake og kommer seg vidre fra denne dagen.

(Kilde: Google)

I dag har jeg ikke følt meg helt på topp.. Dagen startet bra, uten noe problem. Etter frokost og en liten stund etter begynnte jeg å bli tung i hode, også kom litt hodepine.
Nå er svimmelheten her også..
Har vært hos mormor å spist grøt da, også sovnet vi alle tre på soffaen..
Dro hjem til mamma for å sjekke tilstanden der, fordi jeg passer huset i 14 dager, så jeg eller mormor må vanne plantene..

Nå har jeg vasket gulvet med sitronsåpe og tatt oppvasken å vasket kjøkkenbenken. Da fortjener jeg å slappe av resten av dagen, så sitter med en svensk fantaboks jeg tok fra mamma(englefjes) og litt svensk sjokolade.. Nå er det lørdag, og da er det lov :) Men trening blir det ikke på meg i dag når jeg er så svimmel. så må desverre skippe det..

I dag ble jeg invitert på ørret og reker til pappa og Inger Lise :) Foretten var ørret og middagen litt senere var reker ♥
Pappa og Inger Lise fikk ørret i går, så da spise vi den i dag, og den var kjempegod.. Reker er jeg også glad i, så i dag har vært en super dag!! Kom hjem for 45 minutter siden, og er nå ferdig trent for dagen.

Også bestemte jeg meg for å chille'n litt i kveld med en Breezer og Chilinøtter ;) Skal se om jeg setter på en film også, og jeg finner en, hehe.. Først skal jeg lakke neglene.

Dette ble fargen.. Essie Trophy wife :)

I går dro jeg en tur til Sverighe med pappa og Inger Lise, det var kjempe trivelig :) Vi traff også Inger Lise's elste datter med familien der, da spiste vi middag sammen i en utrolig bra resturant:) Amerikans Resturant for å være eksakt.. De serverte bare Amerikans mat og til min store glede var det jo kjempe godt.. Jeg er jo stor Amerika-fan, så dette var midt i blinken for meg..
Vi dro hjem rundt halv 3-3.

I dag fikk jeg time hos legen fordi jeg fant ut at jeg må ta blodprøve for å se hvorfor jeg er så svimmel og slapp.. Jeg tror det er mangel på Jern eller vitaminer, selv om jeg tar multivitaminer hver dag, så kan et være noe der likevell.. Blodmangel blir jeg testet for også, og svaret skal være klart innen etter klokken 12 på mandag.

Resten av dagen i dag skal jeg slappe litt av, skal også trene men ikke like intensivt. Da legen gidde meg tilatelse til å trene(heldigvis), men måtte ta det litt med ro når jeg hold på. Det er greit det, så lenge jeg får trene ;)

Middagen er i stekovnen nå, så strakt blir det fiskespyd med salat til middag.. Det blir godt ja :)
Lengter også etter solen, hvor enn den er? Vi har ikke hatt sol på leenge nå, og hva er sommerferie uten sol?

I dag har jeg vært en tur på byen med min søster. Gjort litt husarbeid og kjedet meg..
Kjøpte to neglelakker på byen som jeg måtte ha, det var liksom ikke annet som fristet.. Essie var på tilbud så kjøpte en derfra også en isadora neglelakk som graderer fargen.

Isadora - electric light

Essie - Trophy wife

I dag gikk jeg og Lucas ned til mamma og Tore en tur. De reiser sørover i dag, så får ikke sett dem på nesten 2 uker. Jeg må passe huset mens de er borte, vanne planter og hente post.
Vi var en liten tur innom Skjelvågendåggån i dag også fordi jeg og mamma ville kjøpe enda mer fra Kirsti som selger egenproduserte smykker til en fin pris :)
Av mamma på fredag fikk jeg "Min datter har nådd toppen av Galdhøpiggen"-gave og da valgte jeg øredobber.. I dag kjøpe jeg meg ett matchende armbånd :)

Fint ja?

I dag har jeg vært en tur hos pappa med noe han kjøpte av meg, også dro jeg en liten tur på sentret for å se litt omkring. Også var jeg på utkikk etter en avfargningshårfarge, men ingen hadde.. Da måtte jeg ty til blondfarge som hadde ekstra sterke saker i seg..
Etterpå dro jeg en tur til mamma også spiste vi middag på kaia.. Fiskesuppe ble det ♥ Måtte stå 30 minutter i kø, men jaja, det var lite folk i kiosken og rømmegrøten hadde de vist problemer med, og mange skulle jo ha det :P

Dro hjem em stund etterpå, trente og nå farger jeg hår. Har allerede tatt avfargningen og håret ble blondt med også noe brunt ble igjen, men det gjør ingenting for jeg farger det brunt igjen nå, hehe..
Jeg har en tendens til å ende opp med svart hår istedet for brunt, og det HATER jeg. Så da ville jeg prøve å farge det blondt først. Dette er jo veldig hardt til håret, så håper det går bra.
Skal bestille meg en frisør-time til uka, så får klippt meg litt..

Jeg har bestiget Nord Europas høyeste fjell på 2469 meter over havet. Utrolig stolt over å ha klart 1 av mine mål jeg skal gjøre før jeg dør.. Men var ikke lekene lett, på grunn av at jeg har vært syk en uke før vi dro har kroppen min bare slappet av, og kjempet for å bli frisk før vi dro nedover.. Jeg ble faktisk frisk dagen vi dro. Dagen etterpå gikk vi jo opp Galdhøpiggen, så kroppen jobbet maksimalt hele tiden, også for å si det mildt, fordøyelsen min spratt til værs, så dotrengt ble jeg.. Og 7 timer uten do er lenge det. Var ikke do på toppen heller, så den saken måtte jeg gjøre noe med :P

Men nedover turen da vi skulle over isbreen ble enkel og helt til hytta.. Da var jeg i form og føttene gikk for seg selv uten at jeg kjente at jeg gikk, hehe..
Jeg fikk veldig vondt i bryst og lunger da vi gikk opp og halveis ned, men jeg var så sta at jeg dreit i det.. Jeg skulle opp, og jeg skulle ned ;)
Var noen som måtte trekke seg etter bredvandringen, og jeg er glad jeg ikke var en av dem :)
Tok også med en suvinir fra toppen av Galdhøpiggen, en stein derfra ;) Der skal jeg skrive Galdhøpiggen 2012 på etterhvert..

Alt i alt.. Jeg SKAL dit flere ganger.. Tror det blir enklere om jeg har holdt meg frisk før jeg dro, slik at ikke alle organer jobber som bare det..

Her er noen bilder av opplevelsen:

Silje, meg og Vegard klar til start :)

Den spisseste toppen er Galdhøpiggen :)

Tatt fra isbreen..

Nærbilde av toppen fra isbreen.

Siste etappe før toppen!

Snaaart på toppen, dette er utsikt nedover! Tåken hadde begynnt å komme på dette tidspunktet.

Enda nærmere toppen!

Endelig på toppen!!!!

Kom meg ned til Isbreen, også en siste etappe før vi kom til Juvashytta, der vi bodde..

3 stk slitne mannfolk, slapper av i peisestua.

Og en sliten Inger Lise med sine barnebarn..

Også en sliten pappa :)

Pappa og Tommy ser på bilder, men Tommy måtte bare være seg selv en liten stund^^

Kjøpte meg T-skjorte og krus som suvenir :) Også på T-skjorten er steinen jeg tok fra Galdhøpiggen :)

Nå sitter jeg hos pappa og Inger Lise å hviler middag.. Har alt klart til i morgen og gleder meg som en unge :) Jeg er i bedre form, så jeg satser på at jeg er bra nok til å gå opp Galdhøpiggen på torsdag. Er i hvertfall motivert til det..
Resten av dagen går på å forbedrede utstyr å slikt. Skal også gå meg en tur rundt omkring Steinkjer i kveld.
Kanskje jeg blogger på tur til Lom i morgen, så snakkes ;)

Er fortsatt syk. Men har snakket med pappa om hvordan vi gjør dette med Galdhøpiggen.. Skal overnatte hos dem i morgen, også drar vi til Lom på onsdag uansett om jeg er syk, på torsdag da vi skal gå opp Galdhøpiggen skal jeg se om jeg har blitt frisk, hvis ikke blir jeg igjen i hytta vi skal sove i. Jeg skal UANSETT borte fra Trøndelag, for det er det jeg har gledet meg til.. Men blit ett stort bonus om jeg blir frisk til torsdag slik at jeg kan gjøre en av tingene jeg SKAL gjøre før jeg dør.

Jeg håper på det beste.. Det er litt snodig, fordi jeg er mest elendig på morgenen og ettermiddagen, på kveldstid føler jeg meg nesten frisk.. Så ja, jeg vet ikke jeg?
Jeg har bare slapp muskelatur som gjør meg slapp, og har hatt omgangen og den andre veien 2 dager, hehe.. Så håper i morgen blir en super dag uten alt dette.. *Krysser fingrene*

Har også fått sett sesongene av Big Bang Theory men jeg er syk.. Jeg ELSKER serien og mine favoritter er Penny og Sheldon ♥

Jeg har vært syk de siste dagene og er det fortsatt.. Kroppen har ikke fungert en millimeter siden begynnelsen av uka. Ble bare værre og værre, og i går lå jeg med omgangssyken og i dag den andre veien, haha..
Jeg HÅPER at jeg er frisk i morgen, for nå er det bare noen få dager til Galdhøpiggen, og jeg nekter å la ferien bli ødelagt. Har gledet meg lenge nå..
Jeg har ikke vært i form til å laga mat selv disse dagene, så mamma og mormor har vært så snille å servert meg så jeg har vært hos dem i går og i dag, ellers har jeg ikke spist noe.
De hadde jo fest og slabras i helgen, så jeg fikk rester ;)
Musklene mine er det som ikke fungerer, de er veldig slappe.. Øynene har også vært helt rar, så har ikke vært nær pc'n på en stund, bare for å sjekke mail ++

Skal prøve å være positiv resten av kvelden å tro jeg blir frisk til i morgen, hvis ikke blir jeg nok skuffet..

Har også vært hundeløs i helga så har sluppet å gå ut med Lucas. Det har vært godt å få slippe det når man selv ikke klarer å løpte en arm før det blir for tungt..

Vell, i dag har jeg vært helt snål. Jeg har vært syk i noen dager, men sjønner ikke hva det kommer av. Var jo til legen i går for å høre om det kan være pågrunn av søvnmangelen. Men jeg sov jo i natt, og ble enda værre.. Så uttpå ettermiddagen i dag ringte jeg legevakta. Jeg kom inn klokken 7, men de fant ingen verdens ting. De tok ingen tester, fordi de følte sikkert ikke behov for det. Legen kakket bare på forskjellige plasser for kroppen for å se hvordan den lystret også dro han i meg og testet hjernen, men alt var normalt.
Jeg sjønner virkelig ingenting nå..
Men kan være nerver, og håper på at jeg er frisk i morgen..
Er i bedre form for øyeblikket, men kjenner at når jeg sitter på pc'n liker ikke øynene mine det. Så skal snart logge av å legge meg..
Fikk reker hos mamma & co da jeg kom hjem til dem, fordi jeg har nesten ikke spist i dag. Så var godt med noe god mat uttpå kveldingen ;)

I dag måtte jeg til legen for å spørre om forskjellige ting. Jeg endte opp med antibiotika som jeg tar i dag og på lørsdag. Også noen annen type sovetablett, fordi jeg har ikke sovet på flere dager nå.
Plages fortsatt.. Kan hende jeg er heldig å får sove 2 dager, men så begynner de søvnløse nettete ganske så fort etter det.. Får jeg for lite søvn blir jeg slik som i dag og i går, helt borte, føles fyllesyk og helt helt borte fra omverdenen..

Fikk også skyllt ørene der det har lagt seg masse ørevoks. så, namnam..

Håndveske fra H&M/399,- Nedsatt til 100,- Har ønsket meg den lenge!!)
Treningstopp fra H&M(Har også ønsket meg en stund og fant endelig størrelsen)
Kortholder fra Ciro(109,- Nedsatt til 33,-)
2 stk korkhæl til skoene mine (58,- for 2)

Nå må jeg prøve å sove litt, og håpe formen blir bedre..

I dag har jeg vært en tur i Åre med mamma, mormor og Silje(søster). Ble jo selvfølgelig bilsyk, som vanlig. Typisk meg når det er lange kjøreturer og må sitte i baksetet.. 1 time er nok før jeg blir svimmel og kvalm, så jaa...

Fikk ikke kjøpt så mye, som da er ganske bra :P Fant ikke alt jeg skulle ha, så den saken er det ikke noe å gjøre med..
Men fikk jo kjøpt litt til sommer'n, ingen alkohol da, eller jo, 2 småe flasker med Breezy eller hva det enn heter for noe :P Men ellers null niks..

Fikk også vist mamma og mormor favoritt resturanten min i Åre, så mormor spanderte lunsj der ^^,

Har hatt enda en søvnløs natt, så jeg har ikke vært noe våken i dag for å si det slik.. Også sto jeg jo opp kvart på 8, med bare 2 timers søvn eller noe.. Så jeg har vært daff idag. Men etter at jeg kjøpte meg noen energidrikk og drakk en da jeg kom hjem, ble formen noe bedre.. Så da bestemte jeg meg for å trene da jeg ikke var i form i går.. Er sliten nå, så jeg skal unne meg til å se på film, noe jeg sjeldent gjør lengre.
Ghot Rider blir det ♥ Nicolas Cage er bare sååå flink :) Han er en av mine favoritt skuespillere!!

I dag dro jeg og Silje(søster) på trening sammen, etterpå dro vi på kjøpesentret en liten tur.
Jeg skulle kjøpe skjermrens til mobilen, så jeg fikk tak i det, også en tur på Ciro på opphørs-salget der. Kjøpte meg vekkeklokke som lyser i taket og det er temperaturmåler og litt forskjellig på den også ;)

Måtte også på Obs for å kjøpe noe middager.. Ble noen fler kokte scampi og kyllinglår.. Så nå blir det skikkelig middag fremover :D
Nå har jeg spist salat med scampi og fullkorns-makaroni.. Og det må jeg si smakte godt ♥

Så nå skal jeg slappe av en liten halvtime, så skal jeg begynne med litt husarbeid

Min søster fikk også nettopp vite at hun fikk full score på fagprøven.. Så hun er overlykkelig nå, og hun fortjente det :)

I dag sto jeg opp rundt halv 11.. Spiste frokost og gjorde mine morgensrutiner.. Dro nedover til mamma klokken halv 12. Dro hjemmover igjen klokken 12..
Trente Jillian-trening halv 1 til 1. Hentet Linda halv 2, kjørte til Oftenåsen og ventet på Kent Henrik.. Vi 3 skulle gå opp sammen.. Og det syns jeg var koselig :)
Det begynnte å regne på tur nedover, og det syns jeg var litt godt da det var varmt i været og tungt å gå opp når det er så klamt og varmt klima som det har vært noen dager nå.

Kom meg hjem til halv 4, fikk treffe Anne og Ingrid som jeg ikke har sett på leeenge nå. De bor i Trondheim og var på tur til søstren sin(Anne). Så da kom hun på kaffe hos mamma en tur :)
Ingrid har blitt så stor og voksen.. Kjente hun nesten ikke gjen, selv om det er 1 år? siden hun konfirmerte seg og vi var der..

Resten av dagen går på lesing, kaaanskje Ghost Rider(film) og kos med Lucas ^^,
Akkurat nå ligger han vedsiden av meg å sover tungt.. Gløtter litt på mamma'n sin innimellom, og lukker øynene med en gang etterpå.. Han er så søøøt når han er slik ♥

Kent Henrik og meg på toppen av Oftenåsen ;) Linda er fotograf..

Les mer i arkivet » November 2016 » Februar 2016 » Januar 2016

27 Trondheim

Denne bloggen er i hovedsak en hverdagsblogg, der jeg blogger om trening, kosthold, musikk, bøker, dyr og masse annet spennende :) leser denne bloggen NÅ