Ragnhild Røyseng -

I dag har jeg vært hos pappa en tur.. Lucas fikk hilse på Nemi, men de fikk ikke være sammen inne, så vi måtte gå oss tur i plaskregnet.. Og mens jeg var inne å spiste middag måtte Lucas være i bilen min..
Jeg likte det ikke, men Nemi er en hyperaktiv krabat, og med andre hunder sammen så blir hun ekstra hyper. Og de ville ikke risikere å få kloremerker på gulvet..

Her er bilde av Nemi, og Lucas:

Nemi/sprættballj'n

Turtelduan ;p

I dag kom Cathrine(søskenbarn) på besøk med hennes datter på 2 måneder. Såååå nydelig liten skapning ♥
Det var kjempe trivelig å få besøk av dem, og håper det ikke blir lenge til neste gang!

Linnea og meg ♥

Ellers i kveld skal jeg se nyeste episode av True Blood, også skal jeg slappe av resten av kvelden. Det små tordner litt her, men det er ikke nært nok til å koble ut strøm osv. Så tror det skal gå helt fint å surfe på pcn :)

I morgen skal jeg til pappa for å hilse på Nemi(Hunden til mellomste stesøsteren min). Jeg skal ta med Lucas, da det er første gang de møtes, så det blir spennende å se hvordan de reagerer på hverandre. Lucas elsker andre hunder, så det er helt opp til Nemi hva hun vil ;p

I dag har jeg vært en liten tur på byen for å bytte inn noe.. Også skulle jeg levere inn noen gamle klær på H&M. Kjøpte meg en nydelig kjole som jeg skal bruke i bursdag til min bestevenninne, Linda i dag :D
Gratulerer med dagen snuppa ♥

Her er det jeg kjøpte i dag:

Min nye kjole og undershorts. Undershortsen er det med blonder på ^^

Blå chino's :)

Denne helgen har jeg trent masse :) Jogget lange turer, trent stortsett to ganger om dagen.. I dag trente jeg en økt da jeg sto opp, rett etterpå ble jeg med mamma og stefar på sykkeltur til Steinkjer. Og tur/retur er det 2 mil.
Ellers har jeg solt meg i dag og har blitt merkbart brun :D På armene har jeg fått en melkesjokolade farge ^^ Det ser jeg, fordi underarmene er litt blekere enn overarmene :P Så det ble skille der..
I går var det enormt med torden og lyn, så jeg har ikke hvert på pc'n så mye. Resten av kvelden i dag går på episoder av New Girl og slappe av litt.. I morgen skal jeg på bursdag til min bestevenninne, Linda. Så det skal bli koselig :)

På tirsdag blir det kanskje Sverige-tur sammen med mamma, Tore og mormor.. Så det gleder jeg meg også til!!

Buster vasker opp etter fiskemiddagen på fredag :P

Uka's sang:

Likte både sangen og musikkvideo'en :)

Uka's bok:

Denne likte jeg utrolig godt :)

Uka's antrekk:

Uka's bilde:

Første møte med kattungene til Petter, ca. 1 måneder gammle :)

Uka's innkjøp:

T-skjorte jeg skal ha på meg i flyet til London ;)

I dag har jeg solt meg i hele dag, og har fått farge på hele kroppen :D Kom akkurat fra en joggetur, og nå slapper jeg av med Guacamole, gulrot og asparges..

Fikk også sett en bitteliten mus på gårdsplassen til mormor og morfar i dag.. Rett etterpå kom måsungen å spiste den ^^

Jeg har ikke hatt tid til å blogge denne uka pågrunn av det fine været vi har her nå.. Vi har sjeldent fint vær i Trøndelag, så jeg vil utnytte det når det først er her :)
Jeg har heller ikke vært hjemme annet enn når jeg sover, så jeg beklager..

I går var jeg hos mamma hele dagen, der jeg og min søster hadde en søskendag. Vi dro først til hennes kjæreste for å slikke inn katten hans da han skulle til Trondheim til i dag. Også fikk jeg hilst på kattongene hans på ca. 1 måneder. 4 mannkattunger :)
Jeg er ikke ett kattemenneske, men katter med knallblå'e øyne er jeg svak for :)

Her er noen bilder:

Skal snart nedover til mamma for å sole meg enda mer, så blir ikke mer blogging i dag, det tror jeg ikke.. Men ja, vi snakkes ;)

Nå har jeg og Linda bestillt reise til London i September :) Jeg gleder meg noe synnsykt, og er også ganske spent..
Nå er det bare å fortsette å spare, og satse på at man har nok penger til vi skal dra!

Ellers idag har jeg vært hos mormor og morfar og solt meg frem til nå. Skal nedover i morgen også for å sole meg, også blir det grilling eller reker.. Skal også finne på noe med min søster, så får se hva vi finner på ;)

Mamma og Tore besteg Besseggen i går og jeg måtte le meg nesten igjel da de kom luskene idag. For de var stive som to stokker og de gikk som to 100 år gamle mennesker. Mamma var værst av de to.. Så jeg filmet det jeg ^^ Mohahahahaha..
Men jeg er stolt over at hun klarte det. Hun som er så dårlig trent, så jeg må si meg imponert ;)

I går skulle jeg ut på en joggetur til min bestevenninne, Linda og ta en prat, dermed jogge hjem igjen. Det er ca. 8 km tur/retur.. halveis inn i joggeturen kom jeg til en ganske skummel hindring.. Linda bor jo i skogen, og i skogens fins det masse dyr. Der i bladt elger. Jeg sto serriøst 3-4 meter unna en mamma-elg som sprang over veien der jeg jogget. Så man kan si jeg bråbremset, og sto stiv som en pinne til den var langt nok ut i åkeren på den andre siden. Jeg viste ikke om jeg skulle løpe eller gå vidre, så jeg bestemte meg for å gå rolig til den sluttet å stirre på meg.
Kom meg til Linda i sikkerhet, og da jeg skulle jogge hjem igjen, tror dere ikke jeg traff på den, IGJEN? Så da ringte jeg Linda, og det eneste som kom ut av munnen på meg var, ÆÆÆH! Klarte ikke snakke.. Så jeg sprang tilbake til Linda, også ble hun med meg ett stykke.. Og tror du ikke vi traff ungene til den elgmora? Joda.. Men heldigvis var de i buskene og sprang da vi kom..
Så jeg tror ikke jeg skal begynne å jogge den ruta likevell.. Tror jeg holder meg til de jeg løper til vanlig jeg ^^ Vil helst ikke bli elgmat!!

Om ikke så lenge skal jeg hente Linda, og vi skal til min pappa å bestille London-turen i September :) JEG GLEDER MEG!!!

Ville også dele nye musikkvideo'en til 1D. Jeg syns den var morsom jeg^^ Sangen var også ikke så værst :)

Elger er nydelige, men ikke noe jeg vil støte på flere ganger!

Uka's sang:

Conor Maynard - Don't you worry child(Cover)

Uka's hårprodukt:

Gjør håret mitt silkemykt og gir bra med fuktighet :)

Uka's smykke:

Sydengave fra min søster :)

Uka's livreddning:

Min livreddning for tørre lepper, hud og føtter.

Uka's hudprodukt:

Super claymaske fra Michael Todd :)

Love me some coffee ♥

Uka's roadtrip:

Overnattingen i Sverige..

I går var jeg alltså i Sverige sammen med mamma, stefar og min søster. Vi ante ikke om det var ledige rom på Holiday Club(Der vi pleier å overnatte), da det var fullbooket på nettet. Men vi tok en sjanse og gjett hva? Vi fikk to rom og begge i øverste etasje(3-dje) og sjøutsikt :)
Vi koste oss masse i går for å si det slik.. Jeg og Silje hørte masse musikk, gikk oss en tur og slappet helt av. Jeg trengte denne turen for å si det slik.. Fikk desverre ikke sove i natt, så i dag er jeg ganske nøyaktikt sakt, en zombie.
Fikk ikke tatt så mye bilder, da jeg ville slappe mest mulig av og koble ut.. Fikk kjøpe noe småtterier da jeg var der også, men ikke noe å ta bilde av egentlig..
Glemte mobil-laderen på hotellrommet da, så jeg måtte på Steinkjer å kjøpe ny med en gang jeg kom hjem, wohoo.. Huff...

På tur til Sverige.

Utsikt fra hotellrommet.

Turen hjem.

Det var igrunn de jeg fikk tatt.. Bortsett fra det jeg sendte på Snapchat til folk ;)

I morgen skal jeg til Sverige og overnatte :) Vi skal på Holliday club i Åre, som vi pleier å være på når vi skal overnatte.. Digger det hotellet.. Det eneste er at svensk mat er noe dritt.. Så jeg vet ikke hvordan matsituasjonen min blir.. Og med det faktum at jeg er gluteninntolerans, så blir det jo mindre valg av mat. Så jeg ender nok opp med salat til middag i allefall..

Har også tegnet meg innbo og reiseforsikring i dag til en enormt billig penge.. Min sparebank hadde ett skikkelig tilbud til oss unge om å få reise og innbo-forsikring til 129kr mnd.. Og det kunne jeg ikke si nei til. Jeg har allerede innbo, men jeg betaler 171kr mnd bare for den.. Så nå har jeg fått det mye billigere og jeg skulle jo også tegne reiseforsikring uansett snart, da jeg reiser til London i September, så passet meg utmerket dette :)

Så det blir da ingen blogging i morgen, men skal se om jeg får blogget når jeg kommer hjem på fredag.. Så vi snakkes :)

I natt kom min søster hjem fram Bulgaria, og hun hadde med seg gaver :) Jeg fikk mye fint og hadde ikke forvntet så mye.. Så jeg er storfornøyd jeg ^^,

Her er det jeg fikk:

To pakker Maoam, Elizabeth Arden 8 hour cream, nike treningsokker, ugle smykke og armbånd ♥

For dere som ikke vet, så er Maoam en av mine to guilty pleasure godis jeg unner meg når jeg spiser usunnt snop. Maoam og lakris er noe av det jeg er svak for!
Disse maoam'ene har jeg nok i mange måneder fremover da jeg ikke spiser usunnt snop så ofte. Så nå har jeg ett lager en stund fremover ^^,

Og for dere som kanskje ikke skjønnte dette, så er jeg uglefrelst. Jeg elsker ALT med ugler. De er noen nydelige skapninger!!

Først og fremst vil jeg introdusere min nye romkamerat. Ja, han flyttet inn i går(Så vidt jeg vet).

Jeg hater slike... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å kaste den på dør. Wæææ!

Innkjøpene:

Orange samsung galaxy cover som ikke passet:( Og mint samsung cover med kortholdere inni som passet :D

Slik ser den ut inni. Storfornøyd med den :)

Sykkelhansker og sykkelveske fra Biltema.

Midjebelte og mascara.

Singletter fra Zavanna

Sommerkjole fra Zavanna.

Sykkel/jogge jakke fra XXL.

Fikk da kjøpt og fått mye nyttig i dag, så jeg er fornøyd :)

Uka's sang:

Paramore - Still into you :)

Uka's mat:

Glutenfri'e pizza'en min ♥

Uka's smykke:

Min nye favoritt.

Min nye favoritt-ring.

Uka's reddning:

Denne har vært super etter å ha fått knottbitt..

Uka's sminke:

Min nye favoritt foundationkost :)

Uka's kjøp:

Alt dette kjøpte jeg på loppis :) Fornøyd jeg^^

Uka's bok:

Denne boka var en fornøyelse å lese ^^

I helga har jeg vært veldig lite hjemme. I går kom jeg ikke hjem før klokken 01:00, så fikk ikke blogge..
I går var jeg hele dagen på Skjelvågendåggån og resten av dagen var jeg til mamma, mormor og morfar.. Min fadder(broren til mormor) kom på besøk utover kvelden, så det ble spekemat til kveldsmat :)
Det var kjempekoselig å se han igjen etter begravelsen til hans kone(Min gudmor). Jeg kjørte han også hjem, og fikk se campinghytten hans.. Han hadde det kjempefint der :)

Om ikke så lenge skal jeg ned til mamma igjen, og ta turen til Skjelvågendåggån nok en gang. Jeg skal på loppis igjen blandt annet.. Fant meg to ting i går.. En bok av Karin Fossum og målesje'er som er amerikansk og britisk mål på. Det har jeg lett etter lenge.. FIkk de for 5 kr ;) Boka kostet 20kr.

Litt senere i dag kommer også uka's favoritter :)

I dag har jeg hvert til pappa en god del av dagen :) Koste meg masse der. Dro etterpå hjem til mamma for å se litt hva Skjelvågendåggån har å tilby i år. Mamma måtte jo selvfølgelig hjelpe til i år også.
I morgen skal jeg nedover en tur igjen. En gammel venninne av meg gifter seg i morgen, så det skal spilles i bryluppet. Jeg er ikke med i Lurlåt mer, så jeg skal ikke bli med. Selv om det hadde vært trivelig :)
Om han fyren med hellikoptret er på Skjelvågendåggån kommer i morgen skal jeg ta meg en tur ute å fly :D HÅPER han er der i morgen også, for jeg kom forseint i dag da jeg var hos pappa en god stund..

Dagens antrekk..

Nå har jeg Linda på besøk :D Vi har så langt spist middag og sett film(Step up Revulotion) Vi har også kammet og klippet Lucas, så nå er han silkemyk og klar for helg. Linda skal desverre snart hjem, men vi skal prøve å finne på noe igjen til uka :) Satser på overnatting.

Resten av kvelden for min del skal jeg få lest litt.. Ellers så skal jeg legge meg i rett tid i dag også. Selv om jeg starter ferie gidder jeg ikke være opp for lenge og jeg klarer ikke sove lenge om morgenen. Sto opp to på åtte i dag, og syns det var helt greit :)

I morgen skal jeg til pappa, og skal tilbringe en god del av dagen der...

I dag var det siste dag på jobb.. Ble en kort dag da jeg hadde møter de to siste arbeidstimene.. Så jeg kjenner meg klar for ferie i 3 uker nå. Ferien starter egentlig på mandag, men vi har stengt i morgen og på fredag, så da blir der to dager ekstra fri ;)
Jeg HÅPER vi får mye fint vær, for er det en ting jeg ikke liker er det stygt vær på fridagene mine.. Blir det tre uker med mye dårlig vær, blir jeg frustrert og irritert ^^
Ellers har jeg bakt mine kjære marsipankuler, men denne gang meg annet mel og noe pynt jeg hadde til overs.. Lurer på hvordan de blir ^^

I morgen kommer Linda på besøk en tur, så jeg gleder meg til det :) Fredag skal jeg til pappa å fikse noe småtteri og evt. se litt mer på London-reise og kanskje få bestillt også.. Vi får se!

Nå er det bare en arbeidsdag igjen(onsdag), så er det sommerferie for min del :) Jeg har 3 uker fri, og det skal bli godt :)
I morgen har jeg fri og skal tilbringe starten av dagen på byen for å handle inn til uka..

I dag er jeg ganske sliten etter forje uke, og ble en del å gjøre i dag, så skal bli godt å slappe av med Les Miserables og middag nå.. Har fått trent ferdig og da skal jeg bare nyte resten av denne dagen. Været er grått, så ingen vits i å sole jeg i dag, desverre..

Uka's musikk:

Kyllingsalat ♥

OG

Min glutenfrie pizza ♥

Her er mitt forsøk på å lage pizza fra bunnen av.. Og den ble supergod :D

Pizzabunnen er: Grunndeig fra Sunkost(Glutenfritt)
1 pakke Go og mager 100% kvernet svinekjøtt.
Tine revet ost, Orginal.
150g Dolmio classico pastasaus og litt pesto.
Cherry tomat, paprika og asparges

I dag har jeg, mamma og stefar vært på Kjertnesvåg-dagan å spist lunsj.. Vi dro rett på byen da det var dårlig vær fra morgenen av.. Mamma kjøpte sommergave til meg, så jeg er storfornøyd jeg :D
Hun skulle vise meg en singlet hun trodde jeg ville like og hun vurderte å kjøpe dagen før.. Tror du ikke det var akkurat den singletten jeg har sikklet etter i mange måneder hun fant?
Jo, og den var på salg :D Så jeg fikk den også enda en likens bare annet trykk på hos henne.. ♥

Rett etter byen ble det jo selvfølgelig knallvær, så da dro jeg på en 8 km joggetur, og deilig var det ♥

Disse er kjøpt på Floyd. Det er ugle på den første og det står Tame my wild heart på den andre ;)

Nå holder jeg på å lage Pizza helt fra bunden av, så jeg kommer kanskje til å legge ut sluttresultatet i ett annet innlegg ;)

I dag fikk jeg ett bakekikk igjen. Skulle egenlig lage mine marsipankuler, men brukte røren til sjokolademugffins i stedet. Prøvde med annet mel derfor ble røra for bløt til å lage marsipan, så da fant jeg ut å ha røra i muffinsformer.. De ble utrolig gode.. Sukkerfri og kalorifattige med bare 4 ingredienser..

90 gram sjokoladekake mix fra Funksjonell mat, 60 gram sukrinmelis, 2 eggehvitter og 5 steviadråper english toffie.. Det er alt.. Glassuren er av mager kesam og sukrinmelis..

I dag har jeg hvert hos Sanna mesteparten av dagen.. Også dro jeg rett til mamma å var i paviliongen med familien til nå.. Så i dag har jeg hvert ute i hele dag, og bare kost meg og trimmet masse :)
Lucas er helt kaputt etter den lange gåturen jeg og Sanna gikk etter middagen, som da ble en nydelig kyllingsalat!!

Har også funnet en ny cd-spiller til bilen som er tillegnet Yaris-biler.. Og tror du ikke det er selveste Bjarne Brøndbo jeg skal kjøpe den av? Haha, ja.. Pappa betaler, da han lovte meg det når vi fant en rimelig brukt cd-spiller under 2000 kr.. Så Bjarne skal kontakte meg på e-post tenker jeg.. Det er pågrunn av min gode nabo at jeg fant denne.. Så da kan jeg snart høre musikk i bilen igjen.. Har hvert ett mareritt å ikke ha musikk mens mann kjører, så NÅ skal det bli greit igjen, vil jeg tro :)

Denne godsaken er min til odel og eie :) Jeg kjøpte den brukt av mine gode nabo. Skal betale den i morgen om jeg finner ut at jeg vil kjøpe den. Og jeg tror nok jeg skal det :D
Nå skal jeg selge min Sony Ericsson Arc S, om noen er intressert, rop ut :) (Den er knallrosa). Selger den for 1500-2000 kr vil jeg tro.. Og da er det med to dekler og noen sjermbeskyttere..

Ellers i dag har jeg fått langhelg. Skal jeg skal ikke på jobb før mandag, deilig :)
Har også hatt kaffebesøk av en kompis idag, og det var trivelig :) Det blir vell enda flere besøk av han fremover, det vil jeg tro.. Lenge siden sist..

I morgen skal jeg besøke Sanna. Der skal vi lage kyllingsalat til middag, også satser jeg på at været blir godt nok til at vi kan ta oss en trimtur :)

Jeg tenkte jeg kunne dele min kamp mot kiloene med dere.. Dette er ikke for å skryte eller noe slikt. Det er rett og slett for å vise at alt er mulig om man vil det nok..

Jeg har hatt en slitsom oppvekst.. Jeg ble mobbet av mine medelever, lærere og andre mennesker fra jeg begynnte på barneskolen. Alt var helt supert frem til den dagen jeg begynte i 1 klasse.
Jeg er også skillsmissebarn, og det skjedde rett før jeg begynnte i 1.klasse..
Jeg hadde ingen venner på barneskolen, bortsett fra Linda. Men vi kranglet hver eneste dag i 6 år, og ble venner dagen etterpå.. Nå er vi fortsatt bestevenner, og sterkere enn noen gang :)

Ungdomsskolen ble ikke bedre. Mistet mye av kontakten med Linda, fikk også nye venner, MEN de viste seg å være falske. Også fortsatte mobbingen, til og med enda en lærer som mobbet der også.
Vidregående ble en smule bedre. Fikk masse nye venner, men fortsatt lærere som mobbet og favoriserte elever.. Jeg og Linda kom heldigvis inn på samme skole. Men vi kranglet en hel del der også, haha..

Etter vidregående fikk jeg meg jobb på Reko. Men der trivdes jeg overhode ikke..  Fikk nye venner, men sjefene der var utrolig frekke.. Gikk mye opp og ned når jeg jobbet der.
Studerte også til å kjøre opp til bil mens jeg var der da de har ett skoleprogram der. Så fikk tatt lappen før jeg sluttet i jobben..
Fikk motet til å si opp jobben da en hendelse hente meg en dag... En kollega av meg forgrep seg på meg, så da gjorde jeg det enkelt og sluttet...

Det var da jeg søkte trøst med mat.. Hadde jo Lucas som trøst også, men det var ikke nok.. Jeg angrer den dag i dag at jeg ikke annmeldte dette.. Jeg skulle ha gjort det, men jeg klarte det ikke..
Sa det heller ikke til noen hva som hadde skjedd med meg heller.. Så holdt alt inne.. Anbefales ikke!! Det gikk 1 år før jeg fortalte det til mamma og pappa.. De ble jo selvfølgelig helt fra seg, for de hadde jo sett at jeg ikke var meg selv.. Jeg er enda den dag i dag redd for å støte på HAN som forgrep seg, men har klart å komme meg stortsett vidre.. Nå er jeg klar for å finne meg en mann..
Det er også gått 4 år siden hendelsen..

Nå har jeg endret helt syn på livet.. Livet er hærlig og har det bare bra :) Jeg har per dags dato gått ned 24 kilo på 1 ½ år, og føler meg sunnere og selvtilitten er mye bedre!
For å oppnå det trener jeg hver dag, spiser bare sunn mat, og som godteri spiser jeg sunne varianter jeg kjøper på Iherb eller i helsekost. I bakst bruker jeg sukrin og glutenfritt mel. Har også hvert uten alkohol i 2 år, og trives med det.
Jeg har også funnet ut at jeg ikke tåler Hvetemel, så der har jeg grunnen til all den kolikken jeg har slitt med siden jeg var liten.. Og kutte ut hvetemel og sukker angrer jeg ikke på, og skal fortsette med det :)

Før og etter:

I dag var jeg på byen å handlet inn litt mat og noen småting.. Det ble ikke noen tur til Cathrine da de dro på hytta, men blir muligens senere i uka i stedet :)
Så jeg tok sol etter byturen da det er grått vær idag. Så nå har jeg kommet meg hjem, slappet av en liten time og skal snart lage middag og begynne med litt husvask :)
Trening blir litt senere i dag.
I morgen er det siste dag på jobb før jeg har langhelg, også etter i morgen har jeg bare to arbeidsdager neste uka, så tar jeg tre uker ferie :)

Flagre koser seg i soffaen.. Hunden til Siri(Som jeg besøkte på søndag).

I går var jeg å besøkte Siri og baby'en hennes på 8 måneder.. Storkoste meg, og fikk holde henne og kose med henne.. Så søt og snill :)
Fikk tatt bilder av meg og Emilie(Babyen) også, men kan ikke vise dere bildene av henne, og det respekterer jeg :)
Feiret også 83-årsdagen til morfar før jeg dro til Siri, og der var det også koselig :) Vi satt ute i paviliongen i varmen!

Buster lurte i seg siste rest av bursdagsbarnet's is ^^

I dag var det en rar dag på jobb.. Vi holder på å varsker og rydder hyller nå når det er sommer, og jeg skulle rydde og vaske i Bok til alle hylla.. Men den hylla er veldsig ustabil og livsfarlig om det er barn i nærheten av den, desverre.. Så i dag kollapset hele hylla 3 ganger på kort tid på meg.. Wohooo, det var gøy!!
Så da sa jeg at nå må vi få gjort noe med det, og nå bruker vi innleveringstrallene til bøkerne der.. Så ektemannen til Liv skal se om å få fikset hylla som kollapset, og får håpe på at han kan så fort som mulig. Dette kan vi ikke ha noe av..

I morgen skal jeg på byen en tur å handle inn litt mat.. Om jeg får tid skal jeg til mitt søskenbarn å se på hennes nyfødte baby :) Jeg må se ann litt på hva jeg får tid til først, men om jeg ikke tar det i morgen, skal jeg se om det kan bli til helgen..

Les mer i arkivet » November 2016 » Februar 2016 » Januar 2016

27 Trondheim

Denne bloggen er i hovedsak en hverdagsblogg, der jeg blogger om trening, kosthold, musikk, bøker, dyr og masse annet spennende :) leser denne bloggen NÅ